Forum www.ngairsoft.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.ngairsoft.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.ngairsoft.fora.pl
forum airsoftowe
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
PRAWO ASG

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ngairsoft.fora.pl Strona Główna -> REGULAMIN FORUM I PRAWO ASG Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
PRAWO ASG
Autor Wiadomość
giger
ADMIN



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Susz, Pruszcz Gdański

PostWysłany: Śro 11:24, 06 Sty 2010    Temat postu: PRAWO ASG
 
ŹÓDŁO - WMASG

Preambuła
Niniejszy zbiór powstał w celu ujednolicenia podstawowych zasad airsoft, funkcjonujących dotychczas jako niepisany kodeks honorowy jego miłośników. Zbiór ten nie pozostaje w sprzeczności z prawem powszechnym i jest prawu powszechnemu podporządkowany. Stanowi nakreślenie i zgromadzenie w formie jednego dokumentu zasad powszechnie dotąd stosowanych, jako, że airsoft'em zajmują się wyłącznie ludzie uczciwi, przestrzegający zasad fair play, którym przyświeca idea wspólnej, dobrej zabawy z uwzględnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i dla których nie jest podstawowym celem osiągnięcie zwycięstwa za wszelką cenę oraz uzyskanie jak największej ilości trafień, czy też wykazanie w jakikolwiek inny sposób wyższości nad innymi miłośnikami airsoft. Zebranie zasad airsoft w formie jednolitego dokumentu, ułatwi ich konsekwentne przestrzeganie, a także ustandaryzuje airsoft na terenie całego kraju.

Airsoft jest także źródłem pozyskiwania nowych znajomych i przyjaciół. Służy także umacnianiu wzajemnej życzliwości w poczuciu równości wszystkich miłośników. W airsoft nie ma miejsca na okazywanie jakichkolwiek niechęci wynikających z przynależności narodowych, kulturowych, religijnych, politycznych i rasowych. Niedopuszczalnym jest zatem wykorzystywanie airsoft do głoszenia czy prezentowania jakichkolwiek niechęci wobec jakiejkolwiek grupy jego miłośników.

Część ogólna
Podstawowe pojęcia

1. Airsoft - jest to zabawa polegająca na prowadzeniu walk airsoft, przy wykorzystaniu broni ASG. Airsoft łączy się z hobby związanym z posiadaniem jednej lub więcej sztuk broni ASG, umundurowania i oporządzenia oraz z uczestnictwem w spotkaniach i walkach airsoft.
2. Walki airsoft - są to spotkania, w których dwie lub więcej grupy toczy pomiędzy sobą symulowane walki, które mogą być oparte na scenariuszach, używając przy tym broni ASG i amunicji ASG.
3. Broń ASG - są to repliki wszelkiej broni palnej, wykonane z dowolnego materiału, w skali 1:1 lub innej, miotające amunicję ASG za pomocą słupa sprężonego powietrza lub specjalnego gazu przeznaczonego do zasilania broni ASG.
4. Broń ASG może być powtarzalna, samopowtarzalna oraz automatyczna.
5. Amunicja ASG - są to kulki z tworzywa sztucznego o średnicy 6 mm, masie nie przekraczającej 0,33 g, przystosowane do wystrzeliwania z broni ASG.
6. Gracz airsoft - jest to osoba, która uczestniczy w walkach airsoft, podczas których posiada broń ASG oraz respektuje podstawowe zasady obowiązujące w airsoft.
7. Teren walk airsoft - jest to ściśle określony teren, na którym toczą się walki airsoft. Teren powinien być, w miarę możliwości, oznaczony i zabezpieczony przed wejściem na niego osób postronnych. Prowadzenie walk na określonym terenie powinno być uzgodnione z jego właścicielem lub zarządcą. O prowadzeniu walk airsoft na określonym terenie powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe.
8. Strefa bezpieczeństwa - miejsce wydzielone na terenie walk airsoft, gdzie zbierają się wyeliminowani gracze, bądź inne osoby nie uczestniczące w walce. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG.


Część szczegółowa
I. Zasady bezpieczeństwa

1. Środki ochrony oczu:
* Wszyscy gracze airsoft dokładają najwyższej staranności, by spotkania i walki airsoft były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.
* Każdy gracz airsoft zobowiązany jest posiadać w trakcie walk airsoft środki ochrony oczu, jako organu najbardziej narażonego na uszkodzenia. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.
* Każdy gracz airsoft, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.
* Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika airsoft przez cały czas trwania walk airsoft. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa.
* Gracz airsoft, który zdejmie środki ochrony oczu poza strefą bezpieczeństwa, może być upomniany przez każdego z pozostałych graczy. Nie zastosowanie się do upomnienia bądź ponowne upomnienie, stanowi podstawę do wykluczenia tego gracza z dalszych walk airsoft.

2. Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających
* W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających.
* Spożywanie alkoholu jest dopuszczalne wyłącznie po ogłoszonym zakończeniu wszystkich walk airsoft.
* Uczestnik walk airsoft, spożywający w trakcie ich trwania alkohol lub używa środków odurzających, może być natychmiast i nieodwołalnie wykluczony ze wszystkich walk airsoft.

3. Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem materialnym:
* Teren walk airsoft, przed jego wykorzystaniem, powinien być sprawdzony pod względem bezpieczeństwa przez organizatora walk.
* Szczególnemu sprawdzeniu winny podlegać następujące elementy:

o istnienie ukrytych dziur, jarów, załomów mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,
o istnienie przedmiotów (wystające pręty, potłuczone szkło itp.) mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,
o dostępność terenu dla osób trzecich, co może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa tychże osób,
o miejsca stanowiące jakiekolwiek zagrożenie, winny być oznaczone, w miarę możliwości, w widoczny sposób,


4. Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem formalnym:
* uczestnicy lub organizator walk airsoft sprawdza czyją własność stanowi teren tychże walk, lub pod czyim znajduje się zarządem i uzgadnia możliwość prowadzenia tam walk,
* dodatkowo, o walkach airsoft powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe (policja, straż leśna itp.), informując przy tym, na czym te walki polegają,

5. Inne środki ochrony i bezpieczeństwa:
* Na miejscu walk airsoft powinna znajdować się apteczka pierwszej pomocy. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia apteczki pierwszej pomocy spoczywa na organizatorze.
* Dodatkowo na miejscu walk airsoft powinien znajdować się jakikolwiek środek łączności zewnętrznej (np. telefon komórkowy) dla możliwości wezwania pomocy w przypadku zaistnienia wypadku. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia środków łączności zewnętrznej spoczywa na organizatorze.

6. Wszelkie inne środki ochrony, takie jak: hełmy, kaski, nałokietniki, nakolanniki, rękawice ochronne, ochraniacze na zęby, są zalecane do stosowania. Ich używanie leży w gestii uczestnika.


II. Zasady związane z zachowaniem porządku publicznego oraz obowiązujących norm prawnych

1. Noszenie broni ASG w miejscach publicznych powinno odbywać się z użyciem pokrowców, opakowań lub w inny sposób, zabezpieczający broń ASG przed widokiem publicznym.
2. Wydobywanie, strzelanie, celowanie lub jakiekolwiek inne użycie broni ASG w miejscu publicznym może być uznane za naruszanie zasad airsoft i powodować wykluczenie dopuszczającego się tego gracza airsoft ze wszelkich spotkań i walk airsoft.
3. Noszenie mundurów i oporządzenia używanego w airsoft w miejscach publicznych jest dozwolone, za wyjątkiem przypadków, gdy pozostaje to w sprzeczności z prawem powszechnie obowiązującym ( mundury i wyposażenie, a także symbole i oznaczenia, zastrzeżone dla określonych formacji, takich jak: wojsko, policja itp.).


III. Zasady używania broni białej w ASG

1. Broń biała (noże, sztylety, bagnety ) mogą, za zgodą pozostałych uczestników, stanowić część umundurowania lub wyposażenia gracza airsoft.
2. Zabronione jest używanie broni białej podczas walk airsoft, poprzez jej dobywanie w jakimkolwiek celu. Uczestnik, który dobywa broni białej podczas walk airsoft może być natychmiast i w sposób nieodwołalny wykluczony z dalszych walk airsoft.
3. Dobywanie broni białej może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa i wyłącznie w sposób nie zagrażający życiu i zdrowiu uczestników.


IV. Zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki

1. Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki jest niedopuszczalne w walkach airsoft, za wyjątkiem zapisu punktu 2.
2. W wyjątkowych przypadkach, gdy organizator walk airsoft dopuści używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki, powinno to się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku. Organizator określa zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki w opublikowanym przez siebie regulaminie walk airsoft.


V. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych

1. Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft.
2. Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia poprzez uniesienie obu rąk do góry i okrzyk "dostałem".
3. Dopuszczalne jest pominięcie unoszenia rąk i okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która oddała celny strzał.
4. Trafiony gracz pozostaje w miejscu trafienia. Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz może przemieścić się do strefy bezpieczeństwa dopiero wówczas, gdy w rejonie, gdzie został trafiony, nie toczą się już żadne działania, a przejście do strefy bezpieczeństwa nie będzie odbywało się przez rejon innych działań. Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom.
5. Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem podstawowego kanonu, na jakim opiera się airsoft - kanonu uczciwości. Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.
6. Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednkaże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.
7. Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa.
8. Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.
9. Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft.
10. Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do końca starcia, w którym nastąpiło wyeliminowanie. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany.
11. Wyczerpanie się amunicji ASG, nie skutkuje wyeliminowaniem gracza z walki airsoft. Gracz, któremu wyczerpała się amunicja, pozostaje nadal w walce.
12. Organizator walk airsoft może ustalić inne zasady uznawania trafień. W przypadku braku ustalenia innych zasad uznaje się za obowiązujące, podane w niniejszym zbiorze.


VI. Zasady korzystania ze środków łączności

1. Dopuszczalne jest korzystanie ze wszelkich środków łączności.
2. Organizator walk airsoft może zastrzec na swój użytek określone przez siebie kanały. Nie mogą one być używane przez pozostałych uczestników.


VII. Zasady organizowania walk airsoft - regulaminy

1. Walki airsoft, zwane dalej "imprezami", o charakterze zorganizowanym i o zasięgu ogólnopolskim, powinny być opatrzone, przygotowanym przez organizatora i podanym do publicznej wiadomości, Regulaminem Imprezy.
2. Z zachowaniem podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa, organizator ma prawo do swobodnego określania zasad obowiązujących w trakcie trwania imprezy.
3. Wszyscy uczestnicy imprezy są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania zasad ustalonych w regulaminie, pod rygorem usunięcia z imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.


VIII. Sprawy inne

1. Żaden gracz airsoft nie może być dyskryminowany z powodu rodzaju i typu posiadanej broni ASG, umundurowania i wyposażenia. Jednakże każdy gracz airsoft dba o to, by jego umundurowanie i wyposażenie nie odbiegało w rażący sposób od norm umundurowania i wyposażenia powszechnie uznanych i przestrzeganych w airsoft, a także od przyjętego przez organizatorów klimatu rozgrywki (w tym sensownosci scenariusza).
2. Miłośnikiem i sympatykiem airsoft może być każda osoba, bez względu na wiek, płeć i rasę.
3. W spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.
4. W przypadkach szczególnych, w spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 16 lat i posiadają pisemną zgodę rodziców / opiekunów, według ustalonego wzoru.


IX. Postanowienia końcowe

1. Niniejszy zbiór zasad nie stanowi prawa w powszechnym rozumieniu.
2. Stosowanie określonych w niniejszym zbiorze zasad, stanowi dbałość o rozwój airsoft w Polsce, poszanowania dla całego środowiska airsoft, a także dla panujących w tym środowisku dobrych obyczajów. Z tego względu, zbiór niniejszy stanowi zbiór zasad obowiązujących w środowisku airsoft w Polsce i zwany jest umownie "Prawem ASG".
3. Stworzenie niniejszego zbioru ma służyć ujednoliceniu zasad stosowanych w całym środowisku airsoft.
4. Niniejszy zbiór opracowany został na podstawie istniejących dotychczas i ogłoszonych zasad oraz na podstawie wypowiedzi wielu osób ze środowiska airsoft. Twórcy zaznaczają, iż dołożyli wszelkich starań, by ten zbiór zapewnił równe szanse dla wszystkich miłośników airsoft i pozwolił zapobiec wszelkim sporom i nieporozumieniom.

ŹRÓDŁO - portal WARRIOR PL

Struktura dokumentu:

1. Wstęp

2. Zasady Nadrzędne

3. Bezpieczeństwo - Zasady


* Bezpieczeństwo - Dobre Rady


4. Repliki i Amunicja - Zasady Ogólne


* Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 350fps)

* Repliki i Amunicja - Dobre Rady


5. Pirotechnika - Zasady


* Granaty

* Inne artykuły pirotechniczne


6. Gra - Zasady


* Gra - Dobre Rady

* Walki na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Zasady

* Walki na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady

* Gry Nocne - Zasady


7. Zachowanie trupów - Zasady


* Zachowanie trupów - Dobre Rady


• Pozostałe Dobre Rady



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



1. Wstęp

Airsoft (zwany również ASG) jest sportem, i jak każdy sport, musi mieć jasno określone reguły.

Ze względu na swoją specyfikę, (min. brak wyraźnych śladów trafienia, ryzyko uszkodzeń ciała) wymaga od uczestników honorowego zachowania, bezwzględnej uczciwości i żelaznego przestrzegania zasad.

Poniższe zasady zostały opracowane na przestrzeni wielu lat przez najbardziej doświadczonych graczy i zostały sprawdzone na setkach strzelanek,
zlotów i scenariuszy, są również odpowiedzią na sytuacje i wypadki które na przestrzeni lat zdarzyły się, choć nie powinny.

Łamanie poniższych zasad może skutkować usunięciem danej osoby/grupy osób z terenu gry, oraz czasowy lub permanentny ban na grach i imprezach organizowanych przez:
Dzikkiego, Warriora, KNJ, MASH, TG, Pythona, Ranger Unit, Zaporożca, Pluton Inżynieryjny.

Jeśli jeszcze jakiś organizator imprez ASGowych chce się przyłączyć do bana proszę o PW do Dzikkiego. Ze swojej strony wszystkim Orgom oferujemy wzajemność u uznawaniu banów.

Oprócz Zasad dopisaliśmy garść Porad, które przydadzą się każdemu graczowi rozpoczynającemu swoją przygodę z Airsoftem.


2. Zasady Nadrzędne

Mottem przewodnim jest:

NAJPIERW MYŚL - POTEM STRZELAJ.

Żadne zasady nie zastąpią używania mózgu. Pamiętaj, Airsoft to sport ekstremalny. Swoją bezmyślnością możesz zrobić dużą krzywdę innym.
Najważniejsze jest bezpieczeństwo, graczy oraz ciebie.

Najważniejszą zasadą jest:

NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY.

Zasada ta dotyczy wszystkich osób przebywających na terenie gry podczas jej trwania.
Zarówno graczy, jak i osoby towarzyszące, np. fotografików, koordynatorów, reporterów itd.
W przypadku zauważenia na terenie gry osób cywilnych bez ochrony oczu lub spoza środowiska ASG (spacerowicze, grzybiarze itp),
gra zostaje zamrożona do momentu opuszczenia przez nie terenu.


3. Bezpieczeństwo - Zasady

3.1 Twoja ochrona oczu musi dobrze zasłaniać oczy, pewnie się trzymać, i wytrzymywać strzał o sile minimum 500FPS z przyłożenia.
Jeśli nie jesteś pewien czy twoja ochrona oczu się nadaje, poproś przed grą doświadczonego gracza o sprawdzenie.

3.2 Możesz zostać poproszony o pokazanie swojej ochrony oczu przez innych graczy. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu
okaże się niewystarczająca, lub zostanie uszkodzona przez kulki, nie możesz brać udziału w grze.

Rykoszet też ma dużą moc, a oko to tylko kawałek galaretki. Miały miejsce wypadki po których w szpitalu lądowali ludzie, którzy dostali w oko rykoszetem.
Dlatego:

3.3 Nie strzelaj, nie ustawiaj hop-up'u, nie „sprawdzaj” swojej repliki poza terenem gry, w pobliżu samochodów, lub osób bez osłony oczu.
Możesz to zrobić po wejściu na teren gry.

3.4 Osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających nie mogą grać. Mogą zrobić krzywdę sobie lub komuś innemu.

• Bezpieczeństwo - Dobre Rady

• Palec kładź na spuście dopiero gdy zamierzasz strzelać. We wszystkich innych okolicznościach trzymaj palec na osłonie spustu. Po więcej informacji wpisz w Google „trigger discipline”.

• Jeśli używasz okularów, kup takie które które zasłaniają oczy nie tylko z przodu, ale również z boku, od dołu i od góry.
Zdarzały się obrażenia powstałe na skutek przedostania się kulki pod/obok szybki okularów.

4. Repliki i Amunicja - Zasady

4.1 Przy replikach o mocy powyżej 450 fps można strzelać tylko ogniem pojedynczym.

4.2 Z repliki o mocy powyżej 350 fps nie wolno strzelać w budynkach.

4.3 Maksymalna moc repliki podczas gry to 600 fps.

4.4 Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama.

4.5 Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval.

4.6 Na dystansach bliskich nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi 440-450 fps'ów.
Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.

Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 350fps)

4.7 Jeżeli masz replikę z mocą powyżej 350fps, używaj jej ze szczególną rozwagą.

4.8 Jeżeli twoja replika ma powyżej 450fps, strzelaj tylko ogniem pojedynczym, tylko na duże odległości.

• Repliki i Amunicja - Dobre Rady

• Jeżeli zbyt blisko ciebie pojawi się gracz, wycofaj się, użyj dodatkowej (słabszej) broni jeśli ją posiadasz. W ostateczności - daj się zastrzelić.

• Strzelaj strzałami pojedynczymi zamiast serią. Poćwiczysz celność. Strzelanie serią ma sens dopiero, gdy cel znajduje się na granicy zasięgu i nasze kulki docierają tam lobem, czyli lecą „po łuku”.

5. Pirotechnika - Zasady

Granaty

5.1 Granaty mogą być wykonane tylko na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki). Można też używać polskich granatów „Granat rozpryskowy GR-2”

5.2 Rzut należy zasygnalizować krzykiem „Granat!”.

5.3 Jedyne petardy dopuszczane do samodzielnej produkcji granatów ASG to:
- do budynków max K0204 (Tropic) (SuperPower)
- do lasu max K0206 (Tropic) (SuperPower)

Jednocześnie przypominamy że zakazane jest używanie petard SP1001 "korsarek" do produkcji granatów ASG z tego powodu, że ostatnio zrobiły się jeszcze silniejsze przez co zagrażają zdrowiu "maniakom ASG".

Inne artykuły pirotechniczne

5.4 Pozostałe środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów. Można ją otrzymać przed grą. Może być konieczny będzie egzemplarz testowy.

5.5 Na wielu miejscówkach jest całkowity zakaz używania jakiejkolwiek pirotechniki. Sprawdź to na forum lub przed rozpoczęciem gry.

5.6 Na zarośniętych miejscówkach nie wolno używać pirotechniki podczas trwania suchych dni, gdy można spowodować pożar. Zazwyczaj jest to ustalane przed grą, na forum lub na miejscu.


6. Gra - Zasady

6.1 Osoba trafiona wraca na respa - po szczegóły jak to robić poprawnie zajrzyj do „zasady zachowania trupów.”

6.2 Terminatorstwo, czyli nagminne, rozmyślne nie przyznawanie się do trafień będzie surowo karane.
Wszelkie spory dotyczące terminatorstwa rozwiązujemy na miejscu. Jeżeli jesteś przekonany że ktoś terminatoruje, wyjaśnij to z nim od razu.
Nie bój się konfrontacji z terminatorem, inni gracze wstawią się za tobą. Pamiętaj jednak, że czasami można kulki nie poczuć/nie usłyszeć.

6.3 Nie obrażaj innych graczy.

6.4 Trafienie w broń eliminuje broń. Możesz wtedy sięgnąć po drugą (np pistolet), lub udać się na respawn, skąd powrócisz z działającą bronią.

6.5 Osoba którą trafiłeś ma prawo znać twój nick.

6.6 Osoba którą trafiłeś ma prawo obejrzeć/przestrzelić twoją replikę jeśli o to poprosi.

6.7 Wandalizm jest całkowicie zakazany.


• Gra - Dobre Rady

• Jeśli wydaje ci się że dostałeś, ale nie jesteś pewny, nie zastanawiaj się zbyt długo. Czasami lepiej nie mieć pewności i zejść z pola niż zostać posądzony o terminatorstwo.
Czasami nie widać, kto strzelał i z jakiego miejsca. Jeśli granat wybuchnie obok ciebie to przyznaj się, mimo iż nie poczułeś kulki. Mogły odbić się od część munduru lub oporządzenia.

• Nie każdy strzał musi być celny. Krzycząc i wyzywają innych graczy psujesz zabawę. Zwracaj uwagę osobie trafionej tylko gdy masz 100% że dostała.
Pamiętaj, że osoba ubrana grubiej, w kamizelce itp może nie poczuć trafienia, szczególnie gdy się porusza. Jeśli ktoś dalej się nie przyznaje zwróć mu uwagę w przerwie, pod koniec gry lub w innej dogodnej sytuacji. Zawsze, jeśli taka opcja istnieje, możesz zwrócić się do organizatora.

• Nie celuj specjalnie w głowę.
Jeśli zostałeś trafiony w głowę pamiętaj, że nie zawsze ktoś chciał w nią trafić, może była to jedyna część ciała, którą wystawiałeś.


Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Zasady

6.8 Nie strzelaj z broni upgreadowanej (powyżej 350fps).
Jeśli chcesz wchodzić do budynków, miejsc, gdzie operowanie repliką zmusza do strzałów na bliskim dystansie, noś broń boczną, np. pistolet, lub drugą replikę o prędkości wylotowej nie większej niż 350fps.


• Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady

• Nie celuj specjalnie w głowę.
W scenariuszach, które odbywają się w budynkach lub w ciemności, postrzał w głowę jest zdecydowanie łatwiejszy. Dla własnego bezpieczeństwa noś wtedy ochronę twarzy. W budynkach czasami postrzał w głowę jest nieuchronny - nie miej wtedy pretensji, że skoro tylko ją było widać pojawiającą się (np na schodach), to w nią dostałeś.

• W sytuacji, gdy możesz kogoś trafić z bardzo bliska bez wystawiania się na ryzyko trafienia (np, ktoś stoi do ciebie plecami lub cię nie widzi),
zamiast strzelać powiedz „dostałeś”. Oszczędzisz mu bólu a sam nie zdradzisz swojej pozycji.
• Jeśli musisz, lub powiedzenie komuś że dostał jest niemożliwe, strzel jedną kulką w korpus (najlepiej w kamizelkę lub inną część oporządzenia).

• Staraj się nie strzelać serią. Jedna - trzy kulki działają tak samo. Jeśli już musisz strzelać serią (np. do biegnącego celu) staraj się trafiać w korpus lub nogę unikając strzałów w górną część ciała.

Rozgrywki nocne - Zasady

6.9 Podczas gier nocnych wszędzie obowiązują „zasady walki na bliskich odległościach i w budynkach” i są rygorystycznie przestrzegane.

6.10 Maksymalna moc repliki podczas nocnych gier to 350fps.

6.11 Strzelać wolno wyłącznie ogniem pojedynczym.

6.12 Rolę czerwonej szmaty u „trupów” spełnia czerwona lampka umieszczona w widocznym miejscu.
Dobrze w tej roli spisują się lampki rowerowe.


7. Zachowanie trupów - Zasady

Jeśli gracz został trafiony:

7.1 Krzyczy „dostałem!”.

7.2 Wyciąga czerwony materiał i umieszcza go w widocznym miejscu.

7.3 Schodzi na respawn w sposób nie kolidujący z grą pozostałych graczy, najprostszą drogą.
Nie wolno wędrować, ani tym bardziej „zwiedzać”. Zwiedzanie, czyli sprawdzanie pozycji przeciwnika, będzie stanowczo karane.

7.4 „Trup” nie ma prawa rozmawiać z „żywymi” graczami żadnej z drużyn, dopóki nie dotrze na respa.
Jeśli „Trup” złamie milczenie, osoba do której się odezwał zostaje trupem i też wraca na respa.

• Zachowanie trupów - Dobre Rady

• Jeśli mimo przyznania się do trafienia nadal zaliczasz kulki, nie obrażaj strzelającego. Mógł cię nie usłyszeć lub nie zauważyć.
Mógł też strzelać do graczy znajdujących się obok ciebie.

• Jeśli zaraz za tobą są inni gracze, padnij na ziemię lub oddal się jak najszybciej. Nie bądź „żywą tarczą”.

• Jeśli twoja „szmata” jest mało widoczna lub umieszczona w słabo widocznym miejscu, nie krzycz na '”żywych” graczy gdy cię ostrzelają. Mają prawo wziąć cię za żywego, nawet jeśli nonszalancko spacerujesz drogą na respa.

• Pozostałe Dobre Rady

• Kup sobie name-tag, czyli plakietkę/naszywkę, z ksywą pod którą jesteś znany w środowisku ASG. Nie bądź anonimowy. Z czasem mogą stać się obowiązkowe, ze względu na coraz częstsze wypadki oraz malejącą liczbę darmowych miejscówek.

• Nie obrażaj innych graczy. Kwasy się zdarzają, emocje uderzają do głowy, trafienie boli, ale nie pozwól by emocje zepsuły grę tobie i innym.

• Udając się na grę nie noś repliki na wierzchu. Nieś ją np. w torbie, by nie budzić niepotrzebnej sensacji.

• Nie strzelaj w szyby, lampy, itd. Wandalizm jest absolutnie zakazany.
Pomijając względy bezpieczeństwa, wszyscy powinniśmy pracować na pozytywny odbiór Airsoftu, a wandalizm w tym nie pomaga. Pamiętaj że absolutna większość miejscówek wbrew pozorom ma właściciela.

• Jednym z celów Warriora jest promowanie pozytywnego wizerunku naszego sportu. Osoby z premedytacją działające na szkodę wizerunku Warriora lub Airsoftu będą uznawane za sabotażystów i permanentnie usuwane ze środowiska.
Po prostu nie pozwolimy takim osobom niszczyć naszego sportu.
W wielu krajach politykierzy próbują zbijać polityczny kapitał robiąc nagonki na Airsoft, a środki masowego przekazu chętnie im w tym pomagają, bo sianie paniki i histerii zwiększa oglądalność.
Zakazali go w Niemczech, w Holandii, prawie udało im się w UK, Próbują w Portugalii. Pewnego dnia na pewno spróbują w Polsce, dlatego obowiązkiem każdego odpowiedzialnego gracza jest budowanie pozytywnego wizerunku Airsoftu, który zaprocentuje w przyszłości.

• Nie obrażaj ludzi ze Służb. Warrior ma pozytywne stosunki z Policją i innymi służbami, więc jeśli lubisz pisać po ścianach HWDP, dla własnego dobra lepiej nie pojawiaj się na naszych strzelankach.

• Szanujmy miejscówki. Ciekawych miejsc, gdzie możemy za darmo się strzelać jest coraz mniej, a nawet te, wbrew pozorom, mają właścicieli.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ngairsoft.fora.pl Strona Główna -> REGULAMIN FORUM I PRAWO ASG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy